Cum să-ți întărești imunitatea?

Oboseala şi somnolenţa sunt stări resimțite frecvent în sezonul toamnă-iarnă, cauzate de lipsa luminii naturale, lipsa de mişcare, schimbările de temperatură sau de alimentaţia mai săracă în vitamine. Simultan şi sistemul imunitar este afectat şi suntem mai predispuşi la răceli sau alte tipuri de infecţii.

Imunitatea este sistemul de apărare naturală prin care organismul uman rezistă atacului virusurilor şi bacteriilor cauzatoare de boli. Sistemul imunitar este organizat pe trei paliere, primul fiind bariera de protecţie care nu permite pătrunderea agenţilor patogeni. În cazul în care prima linie de apărare cedează, a doua reacţie a organismului este încercarea de a-i distruge înainte de a se înmulţi. În cazul în care trec şi de acest obstacol şi încep să se răspândească în corp, a treia fază a sistemului imunitar este atacul de eliminare din organism a bacteriilor şi virusurilor. Imunitatea naturală este moştenită genetic, însă poate fi afectată de afecţiuni ale sistemului imunitar cauzate de factori interni sau externi: stres, schimbări meteorologice, alimentaţie nesănătoasă. Se recomandă să îi oferim organismului întăriri pentru combaterea virusurilor şi bacteriilor, în special în perioada rece, iar un sistem imunitar eficient ne va răsplăti cu o stare generală bună.

Exercițiile fizice joacă un rol important în menținerea imunității organismului.

Sport pentru sănătate

Activitatea fizică îndeplineşte un rol fundamental în stimularea imunităţii organismului şi, indiferent de vremea de afară, este recomandat să facem plimbări lungi. Se spune că nu există vreme neprielnică pentru o plimbare, ci doar haine nepotrivite. În numai câteva minute petrecute în aer liber, organismul se oxigenează. O altă recomandare excelentă este practicarea sportului preferat, fie că este vorba de jogging, schi, patinaj pe gheaţă sau, de ce nu, pentru copii, o repriză de joacă energică în zăpadă. La fel de utilă este şi practicarea unor exerciţii fizice într-o încăpere bine aerisită, câte 30 de minute pe zi, de trei ori pe săptămână.

 

Călirea corpului

O altă modalitate de a stimula sistemul imunitar este expunerea treptată a organismului la temperaturi reci, pentru perioade scurte, numită călire. Este un bun antrenament, prin care corpul îşi accelerează reacţiile la schimbarea mediului, dar şi la apariţia microbilor. Este foarte important ca acest procedeu să fie aplicat treptat, dar regulat, întrucât şi o pauză de numai câteva zile duce la scăderea imunităţii. Cea mai populară metodă de călire a corpului este „duşul scoţian”, care constă în alternarea jeturilor de apă caldă şi apă rece. O altă modalitate este aceea de a merge desculţi câteva minute pe zi. Spre exemplu, persoanele foarte bine călite reuşesc să meargă desculţe nu doar în interior, pe iarbă sau pe piatră, ci pot alerga astfel pe zăpadă.

O dietă sănătoasă constituie un alt factor al menținerii imunității.

Porţia de imunitate

O alimentaţie adecvată, bogată în fructe şi legume cu conţinut mare de antioxidanţi, ajută sistemul imunitar prin combaterea radicalilor liberi. Printre cele mai benefice alimente se numără broccoli, ceapa, usturoiul, dovleacul, morcovii, roşiile şi ardeii, consumate de preferinţă nepreparate termic. În perioada rece, contrar obiceiului, este recomandat să fie evitate fructele citrice, care, deşi conţin concentraţii mari de vitamina C, au efect răcoritor asupra organismului. Pot fi înlocuite, de exemplu, cu fructe de pădure. Cerealele (şi sub formă de pâine integrală), seminţele oleaginoase (de dovleac, de floarea-soarelui), nucile şi mierea de albine sunt excelente pentru întărirea imunităţii.

 

Acestea sunt alimente care conţin micro şi macroelemente (zinc, fier, magneziu) benefice pentru sistemul imunitar. Odată cu sosirea vremii reci, este indicat să consumăm şi hrană bogată în acizi omega-3 (de exemplu, ulei de măsline). Pe lângă informaţiile despre alimentele necesare pentru întărirea imunităţii, este foarte important să cunoaştem şi factorii care o pot influenţa negativ, ca, de exemplu, consumul substanţelor stimulante de tipul alcoolului, cafelei şi ţigărilor. Efectul lor nociv asupra organismului poate duce la scăderea imunităţii chiar şi pentru un interval mai mare de 12 ore.

Administrarea unor suplimente nutritive de calitate superioară se poate dovedi esenţială pentru funcţionarea corectă a sistemului imunitar. Formulele TIENS sunt concepute pentru a acoperi astfel de necesităţi şi conţin zinc, usturoi şi acizi omega-3.

 

În slujba imunităţii

În completarea unei alimentaţii sănătoase, plantele sunt o modalitate naturală de a creşte imunitatea. Condimentele precum curcuma, ghimbirul sau chimenul îmbunătăţesc digestia şi au un efect de încălzire a organismului, care stimulează imunitatea, iar cimbrul, oregano şi schinduful sunt şi ele recomandate pentru multiplele beneficii.

 

În sezonul de toamnă-iarnă, sistemul imunitar poate fi întărit şi prin formule nutritive preparate în conformitate cu principiile medicinei naturiste, cele mai importante fiind rădăcina de ginseng, echinaceea şi spirulina, eficiente atât sub formă de suplimente nutritive, cât şi de infuzii (ceaiuri). Inhalaţiile şi băile cu uleiuri esenţiale (de exemplu, de pin sau eucalipt) sunt alte metode eficiente de stimulare a imunităţii.

Spre exemplu, Spirulina se numără printre cele mai apreciate suplimente nutritive produse de TIENS.

Pe parcursul întregului an, este indicat să ne întărim sistemul imunitar prin mai multe metode.

Beneficiile somnului

Fortifierea sistemul imunitar se poate face prin mai multe mecanisme, în mod sistematic, pe parcursul întregului an. Scutul de apărare a organismului este influenţat direct de ritmul circadian şi, de aceea, somnul este esenţial pentru buna sa funcţionare. Persoanele care suferă de insomnie, care dorm insuficient sau nu au un somn profund sunt mult mai predispuse la diverse infecţii. Totodată, nevoia de somn a organismului scade invers proporţional cu vârsta: copiii mici au nevoie să doarmă cel mai mult, preşcolarii necesită între 10-12 ore de somn pe zi, iar persoanele între 30-40 de ani ar trebui să doarmă cel puţin 8 ore pe zi. Pe de altă parte, pentru vârstnicii trecuţi de 70 de ani, 5-6 ore de somn pe noapte sunt suficiente. Odihna corespunzătoare creşte reacţia de apărare a organismului împotriva bacteriilor şi virusurilor. Pentru un somn sănătos, este recomandat să adormim înainte de miezul nopţii, într-o încăpere bine aerisită, la o temperatură echilibrată (în nopţile mai calde, este recomandat să dormim cu fereastra deschisă).

TIENS vă oferă un supliment nutrivit cu o formulă ce influenţează benefic calitatea şi durata somnului  - Extractul de Jujube TIENS